vineri, 14 iunie 2013

îmi














te uit așa cum ai uita o carte
pe-un raft la întâmplare, pe-un pervaz
cu dorul meu de toamnă și de moarte
adulmec întristări la orice pas

umblă nătânge ploile prin lume
cu aburi din luminile de  ieri
te scad din jocul meu lipsit de nume
și sufletul mi-l spăl în privegheri

acorduri seci, de clopote stinghere
vând liturghii nedate vreunui crez
când mângâierea  mâna n-o mai cere
canonic după tine aiurez

te uit așa cum ai uita o carte
cu semnul pus grăbit, întâmplător
un fel de viață mi-e, un fel de moarte
cu cât te uit, cu-atât îmi e mai dor

7 comentarii:

  1. Si-ai sa ma uiti asa e mult mai bine
    cand moartea nu-i decat un rost de-a fi,
    cand alte vieti cu-atatea reci destine
    te vor rani mereu, ma vor rani...
    Mereu drag de versul tau !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În legile-omenești s-a scris ,,uitarea,,
      precum spunea poetul resemnat
      iubirile și-au stins înflăcărarea
      iar florile-n semințe s-au schimbat

      ...ajunge uneori să reînvii,
      doar cu visarea, flori de păpădii...

      ...cum spui tu

      Ștergere
    2. De va mai fi o alta primavara
      sa incolteasca-n suflete deplin
      le vom primi cu drag, dar timpul zboara
      si anotimpuri calde nu mai vin

      ...e doar o iarna lunga pe pamant
      si papadii s-au risipit in vant...

      ...cum spun

      Ștergere
    3. tu lasă-mi vara, toamna mi-o mai lasă
      așa cum iarna pe deplin ți-o las
      mi-e-atât de dor de liniștea de-,,acasă,,
      atât de dor ți-e de-al zăpezii glas

      și după noi vor mai veni pe lume
      și păpădii, și ger cumplit, și brume...

      Ștergere
    4. vor mai veni in toamna vinovata,
      dar papadii precum au fost odata
      n-au sa-nfloreasca-n lanuri, mai apoi
      le vom uita, caci au trecut prin noi

      precum un zbor in aerul fierbinte
      sau o instrainare-n necuvinte...

      Ștergere
    5. când ceru-i tot mai însetat de rugi
      de-atâta dor, de-atâta-nstrăinare
      din orice anotimp să mă alungi
      și să găsești o cale spre uitare

      și totuși, înainte de sfârșit
      trimite-un semn din satul părăsit

      Ștergere
    6. nu-s anotimpuri care sa pastreze
      sarutul tau pe-un nor insingurat,
      in jurul nostru numai ipoteze
      fara un tel, adanc s-au strecurat

      si-n satul parasit sa stii prea bine
      am sa pastrez un loc si pentru tine

      Ștergere